מוצר ייחודי

המאפשר נטילת הכמות
היומית של אל-ארגינין
בשתי כפות בלבד

בתצפית שנערכה ברומניה על ידי פרופסור פטרוט, קרדיולוג:

לכל המשתמשים בארגינולין (30 מל"ל , פעמיים ביום, חצי שעה לפני הארוחה )הייתה ירידה ברמת הכולסטרול והטריגליצרידים בדם.

בתצפית שנערכה ברומניה על ידי פרופסור פטרוט, קרדיולוג:

לכל המשתמשים בארגינולין (30 מל"ל , פעמיים ביום, חצי שעה לפני הארוחה )היה שיפור ניכר בזקפה.

בתצפית שנערכה ברומניה על ידי פרופסור פטרוט, קרדיולוג:

לכל המשתמשים בארגינולין (30 מל"ל , פעמיים ביום, חצי שעה לפני הארוחה ) שסבלו, לפני נטילתו, מיתר לחץ דם ניכרה ירידה בלחץ הדם והתאפשרה הפחתה בתרופות ואף הפסקתן.

מחקרים רבים מעידים

על השפעותיו
המיטיבות של אל-ארגינין על כלי הדם

הורדת לחץ דם

יתר לחץ דם הינה מחלה שכיחה המהווה גורם סיכון משמעותי לתחלואה ותמותה 
ממחלות כלי דם וממחלות לב. לחץ הדם מכונה "הרוצח השקט" מכיוון שללא הרבה סימנים מוקדמים הוא ומגביר את  הסיכוי למחלות לב, שבץ מוחי, התקפי לב ועוד מחלות רבות.

שינויים באורח החיים ובתזונה יכולים  להשפיע באופן ניכר על לחץ הדם.

חומצת אמינו אל-ארגינין, היא חומר המוצא להיווצרות חנקן חמד חמצני בגוף. החנקן החד חמצני מופרש על ידי השכבה הפנימית של כלי הדם ( אנדוטל) על מנת להרחיב את כלי הדם , להפחית את לחץ הדם ולשפר את זרימת הדם בעורקים, תהליכים התורמים לבריאות הלב וכלי הדם ומונעים מצבים כגון ארועים לבבייים ואי ספיקת לב.

הספקת ארגינין כתוסף בכמות מספקת מאפשר לגוף להשתמש במנגנונים הקיימים בו על מנת להוריד את לחץ הדם ולשפר את בריאות כלי הדם.

יש לצרוך ארגינין בכמות מספקת על מנת להגיע להפחתת לחץ הדם- על פי המחקרים 5-15 גרם .

מאמרים ומחקרים

 
תעוקת חזה

תחושת תעוקה בחזה ( ANGINA PECTORIS) הינה תופעה שכיחה, הנפוצה יותר אצל חולי סוכרת או לחץ דם גבוה. הרחבת כלי הדם והגמשתם יכולה לצמצם משמעותית תעוקות אלו ולשפר את אורח החיים בצורה משמעותית. 
הרחבת כלי הדם נובעת מהרפיית תאי השריר המצפים את דפנותיהם, במיוחד העורקים הגדולים, העורקיקים והוורידים הגדולים. כלי דם מורחבים גורמים לזרימת דם מוגברת ולירידה בלחץ הדם.
האחראית להרחבת כלי הדם הינה החומצה החנקתית (No), אשר אל- ארגינין הינו חומר המוצא שלה.
במחקרים הראו כי מתן אל- ארגינין במינון גבוה ( מעל 5 גרם) לאורך זמן מרחיב את כלי הדם, מקל את תעוקת החזה ואף משפר את היכולת לפעילות גופנית באנשים עם תעוקת חזה.

הספקת ארגינין כתוסף בכמות מספקת מאפשר לגוף להשתמש במנגנונים הקיימים בו על מנת לשפר את בריאות כלי הדם ולמנוע תחלואה.

1 כף ארגינולין מכיל 5 גרם אל- ארגינין.

מאמרים ומחקרים
 

מניעת היווצרות קרישי דם

קרישי דם עלולים לגרום לסיבוכים מסוכנים כגון תסחיף ריאה, והגורמים להיווצרותם רבים. מדי יום נפטרים בישראל ארבעה אנשים כתוצאה מתסחיף ריאתי שמקורו בפקקת הוורידים – כך מוסרים רופאים מהחברה הישראלית לקרישת דם, הפועלת במסגרת ההסתדרות הרפואית בישראל. עוד נמסר, כי בערך 43 אלף ישראלים לוקים בקרישי דם בשנה, אולם רק מיעוט סובל מסימנים מוקדמים ומאובחן בזמן. בין הסיבות להיווצאות קרישי דם ניתן למנות: ירידה בזרימת הדם,נזק לדופן כלי הדם ועליה בקרישיות הדם.
נטילת אל-ארגינין  בכמות מספקת גורמת להפרשת חומצה חנקתית , היוצרת ברקמה הפנימית של כלי הדם סביבה המונעת היווצרות קרישים.
1 כף ארגינולין מכילה 5 גרם ארגינין.

מאמרים ומחקרים
 

שיפור מחזור הדם ו"ניקוי" פלאק

אנשים רבים סובלים מליקויים בזרימת דם ותפקוד לא תקין של מערכת כלי הדם והלב, הגורמים לכך לרוב הם שקיעה של חומרים שומניים, כולסטרול, פסולת תאית, סידן וחומרי קרישה בשכבה הפנימית של העורקים, או מחלות שונות כגון לחץ דם גבוה, סוכרת, מצבים כרוניים של דלקת ועוד.
זרימת דם טובה, חיונית מאוד לתפקוד מלא ובריא של הגוף שלנו. הדם מוביל את החמצן שאנו נושמים לכל חלקי הגוף ומזין רקמות ואיברים פנימיים ואוסף אחריו את הפסולת מכל חלקי הגוף בדרכו חזרה. ארגינין בכמות מספקת עשוי לשפר את תפקוד כלי הדם, ובמשך הזמן אף לפרק קרישי דם ופלאקים בכלי-הדם.

הספקת ארגינין כתוסף בכמות מספקת מאפשר לגוף להשתמש במנגנונים הקיימים בו על מנת לשמר  ולשפר את הזרימה בכלי הדם ולשמור על בריאות כלי הדם.

ארגינולין מאפשר ליטול ארגינין בכמות מספקת.

מאמרים ומחקרים
 

שיפור מסת השריר

אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים לנכות בגיל מבוגר היא תופעת דלדול שרירים (סרקופניה). הידלדלות מסת השריר גורמת להיחלשות השרירים ולהגברת הסיכון לנפילות, שברים ופציעות. בנוסף לפעילות האירובית לבניה וחיזוק מסת השריר יש להקפיד על צריכת תזונה נכונה.
צריכה יומיומית של  אל ארגינין יכולה להעלות את קצב חילוף החומרים בשרירים, למנוע את הדלדלותם ואפילו להגדיל את מסת השריר,לשפר את מטבוליזם הסוכר  ולשפר את מחזור הדם בצורה משמעותית. 

אנשים העוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית מנצלים את התכונה של הארגינין לזירוז צמיחת רקמה על ידי הגברת סינטזת חלבונים על מנת להגדיל את מסת השריר. שימוש בארגינין בשילוב פעילות גופנית גם מפחית את שומן הגוף.

ארגינולין- מוצר ייחודי, המאפשר נטילת כמות גדולה של ארגינין בנוזל מרוכז.

מאמרים ומחקרים
 

ריפוי פצעים, כוויות וכיבים

חבלות ברקמות ושיקום שלהן מגבירות את צריכת הארגינין.
גם עקב כוויות עלול להיווצר חוסר בארגינין, המוגבר עוד יותר באנשים הניזונים בהזנה מלאכותית.
 אל-ארגינין מעודד יצירת כלי דם חדשים ומביא לעלייה במספר תאי אב בסביבת הפצע ותורם לזירוז ההחלמה.
מחקרים שונים הראו כי ניתן להפחית את ימי האשפוז , להפחית את כמות הזיהומים בזמן ההחלמה ולהחיש שיקום הרקמות בחולים אחרי כויות תוך שימוש בואריאציות שונות של מתן שמן דגים וארגינין.
מחקרים אחרים מצאו כי מתן פומי של 17-25 גרם ארגינין ליום, מזרז החלמת פצעים ניתוחיים.
מחקרים ראשוניים מראים גם על זירוז ריפוי כיבי קיבה ומעי על ידי שימוש בארגינין בזכות הגברת היווצרות כלי דם ופעילות מעודדת צמיחה של הארגינין.

מאמרים ומחקרים
 
חיזוק מערכת החיסון

בכל מצב בריאותי לקוי ישנה חשיבות גבוהה בחיזוק המערכת החיסונית .
אל ארגינין הוא ווסת פוטנטי של מערכת החיסון.  במחקרים שונים נמצא כי הוא מזרז החלמה ומפחית זיהומים אחרי ניתוח,  אחרי כויות נרחבות, מזרז החלמת רקמות ואף יש עבודות על תועלת השימוש באל- ארגינין במחלת הסרטן, אם כי בנושא זה יש גם מחקרים סותרים.

מאמרים ומחקרים

איזון פעילות הורמונלית

גיל המעבר בנשים מלווה בפגיעה בתפקוד האנדוטל- השכבה הפנימית של כלי הדם ובפגיעה בגמישות העורקים- מנגנון זה גורם לגלי חום, תוספת אל- ארגינין משפרת את גמישות כלי הדם ומפחיתה את גלי החום. בנוסף הגברת החשק המיני ושיפור ההנאה גם חשובים בגיל המעבר. יש גם דיווחים על שיפור איכות השינה.
ארגינין  מגביר את הפרשת הורמון הגדילה מבלוטת יותרת המח ( היפופיזה)-  לכן משמ לספורטאים לבניית שרירים על ידי הגברת סינטיזת חלבונים במקביל לפעילות הגופנית.
כמובן שלהורמון הגדילה גם חלק ב"אנטיאג'ינג".
מתן ארגינין משפר את הרגישות ההקפית ורגישות הכבד לאינסולין  בחולי סכרת שינם תלויים באינסולין.
יש דיווח על שיפור בתגובת השחלות ועליה באחוז ההריונות בנשים בטיפולי פוריות.
בגברים קיימים מחקרים המראים על שיפור בספירת הזרע ובתנועתיות, בעקבות נטילת ארגינין.

מאמרים ומחקרים

שיפור התפקוד המיני

חומצת האמינו אל-ארגינין נוטלת חלק בתפקודים הכרחיים בגוף. תוסף התזונה ארגינולין מגביר את הפרשת ה-NO , מרפה את השריר החלק של איבר המין הגברי ומסייע ביצירת זקפה. מחקר שהתקיים באיטליה בשנת 2010 אשר התפרסם בעיתון מוביל בתחום האורולוגיה (BJU) מראה כי נטילת הכמות המומלצת של אל-ארגינין ליום שיפרה משמעותית את הזקפה כבר לאחר שלושה חודשים. המחקר הראה כי אל ארגינין הינו בטוח לשימוש ואין לו תופעות לוואי משמעותיות.
מחקר שנערך באיכילוב מראה כי נטילת 5 גרם ליום של אל ארגינין שפרה את הזקפה בצורה משמעותית יותר מאשר בקבוצת הפלצבו.
בנוסף מחקר חדש בהשתתפות 180 גברים הסובלים מפוריות לקויה, הראה נטילת אל- ארגינין שיפר משמעותית את תנועתיות הזרע ובכך שיפר משמעותית את הפוריות הגבר.
קיימים גם דיווחים  על שיפור ההחשק המיני  וההנאה בנשים .

מאמרים ומחקרים

צליעה לסירוגין

טרשת עורקים המופיעה בעורקים ההקפיים גורמת ל"צליעה לסרוגין", האדם הסובל יכול לצעוד מרחקים קצובים, חייב לעצור אחרי צעידה של מרחק מסוים, למנוחה קצרה ואז לצעוד שוב מרחק דומה. ככל שהמצב חמור מרחק ההליכה מתקצר, עם השיפור במצב – מרחק ההליכה בין המנוחות הולך ומתארך.
מתן ארגינין לווריד שיפר משמעותית תסמינים של צליעה לסירוגין. מתן 8 גרם ארגינין פעמיים ביום במשך שלושה שבועות שיפר את מרחק ההליכה החופשי מכאבים ב 63% ואת מרחק ההליכה הכללי ב 48%, בהשוואה לפלסבו.

מינונים

ארגינין הינו תוסף מזון.
אין לראות במינונים המובאים בזה המלצה כלשהי.
המינונים המוזכרים מובאים מתוך הספרות המקצועית, כפי שצוינו במאמרים או במחקרים שונים.

   
באנשים עם יתר לחץ דם:
6-9 גרם  פעם ביום.
בעיות זקפה
לתפקוד לקוי של זיקפה מסיבה אורגנית :5 גרם ליום. נטילת מינונים נמוכים יותר לא יכולה להיות יעילה.
השפעה על הפרשת הורמון גדילה.
במינונים של 5-9 גרם  ארגינין הגביר את הפרשת הורמון הגדילה- GH,
במחקר קליני מבוקר, ארגינין ואורניתין (500 מ"ג כל אחד, פעמיים ביום, חמש פעמים בשבוע) בשילוב פעילות גופנית הפחיתו את רמת השומן בגוף.
בשילוב עם דיאטה לירידה במשקל:
הגביר את הירידה ברקמת השומן, שיפר מטבוליזם הסוכר, הגביר את מסת השריר
8.3 גרם ליום.
ארגינולין מכיל 18% אל-ארגינין.

Michishita et al. Evaluation of the anti-obesity effects of an amino acid mixture and conjugated linoleic acid on exercising overweight humans: a randomized double-blind, placebo-controlled trial. J Int Med Res. 2010;38:844–859.