Role of L-arginine in Treatment of Osteoporosis

תַקצִיר

מטרה: אוסטאופורוזיס היא הפרעת שלד מערכתית המאופיינת במסת עצם נמוכה והידרדרות מיקרו-אדריכלית של רקמת העצם.
כיום, מספר גדל והולך של תרופות זמין על מנת לטפל באוסטיאופורוזיס ולהפחית את סיכוני השבר. עם זאת, ,תרופות אלה הן יקרות ויש להן תופעות לוואי, כגון מערכת העיכול העליונה גירוי וכיב, עצירות, .מטרת המחקר הנוכחי היא לחקור את תפקידו של L ארגינין בטיפול באוסטאופורוזיס.

שיטה

סה"כ 180 נקבות אוסטאופורוטיות עם ציון DEXA T ו <-2.5 ורמת ויטמין D> 20ng / mL
נבחרו וחולק לשתי קבוצות מחקר, 90 חולים בכל קבוצה. קבוצת מחקר A קבלה את תרופת הבדיקה L-arginine במנה של 2 גרם, יחד עם ויטמין D 600 IU ו סידן 500 מ"ג כתוספים באופן דומה קיבלה הקבוצה B תרופות השוואתיות חומצה זולדרונית במינון של 5 מ"ג IV 15 דקות פעם בשנה, יחד עם ויטמין D 600 IU וסידן 500 מ"ג כתוספים. ממוצע ה- BMD בקבוצה A לפני תחילת ההטיפול הושווה ל- BMD שנתיים לאחר הטיפול, באופן דומה בקבוצה B BMD לפני תחילת הטיפול הושווה ל- BMD שנתיים לאחר הטיפול ומחושבת העלייה באחוזים.

לבסוף הושווה האחוז בקבוצת A' בהתאמה לקבוצה B והתוצאות נותחו.

תוצאה

על השוואת תרופת הבדיקה שלנו L-arginine עם התרופה הסטנדרטית של חומצה זולדרונית IV, מצאנו כי אין הבדל בעלייה ב- BMD בשתי הקבוצות. הטיפול בשילוב עם L-arginine הוא טוב כמו inj. חומצה זולדרונית ב טיפול באוסטאופורוזיס.

מסקנה

עירוי חומצה זולדרונית IV ו- L- ארגינין שניהם מגבירים את צפיפות המינרלים בעצם של עמוד השדרה LS .
הם שווים ביעילותם וניתן להשתמש בהם בטיפול באוסטיאופורוזיס בנשים סביב ובגיל המעבר.

קטע מההקדמה

חומצות אמינו, כגון L-Arginine ו- L-Lysine מעורבות במטבוליזם העצם ובצמיחתו. ארגנין למעשה מעורב הן בסינתזה של פוליאמין ו- L- פרולין ומעורב בסינתזת קולגן, ובייצור צמיחה

הורמון (GH), ו גורם גדילה דמוי אינסולין I IGF-I ותחמוצת החנקן (NO). כמו כן L-arginine עשוי לעכב ספיגת עצם אוסטאוקלסטית על ידי גרוי שחרור NO מהאנדותל ועשוי לעורר היווצרות עצם על ידי הפעלת ציר הורמון הגדילה- IGF-I. בגלל ההשפעה הכפולה הזו על המווסתים הפיזיולוגיים של בנייה מחדש של עצמות, L-arginine בעל פוטנציאל להגביר את היווצרות העצם מעל לספיגת העצם, ומכאן, להגדלת מסת העצם. לכן, מטרת המחקר הוא ללמוד את התפקיד של ארגינין L בטיפול באוסטאופורוזיס, היעילות של L-arginine באוסטאופורוזיס ולהשוות בין היעילות של L-arginine עם bisphosphonates (חומצה Zolendronic) בטיפול באוסטאופורוזיס.

Role of L-arginine in Treatment of Osteoporosis

December 2014, International Journal of Orthopaedics 1(4)

Anant kumar Singh, Goel Sc,, Singh Kumar, Singh Tb

קישור: https://www.researchgate.net/publication/312937561_Role_of_L-arginine_in_Treatment_of_Osteoporosis